contadores Skip to content

Efter klistermärkena avslöjar Twitter de sponsrade klistermärkena

Twitter-Stickers-Photo

Twitter har beslutat att investera lite mer i klistermärkena, som nyligen lanserades för användare, för att tjäna pengar. Det sociala nätverket har lanserat sponsrade klistermärken för att tillåta varumärken, om vi citerar, “Att interagera på ett originellt sätt med användarna”.

Twitter-klistermärken-foto

Sedan den här veckan kan varumärken skapa och sponsra personliga klistermärken som kan användas av alla. “Denna funktion ger en möjlighet för företag som vill utveckla varumärkespreferenser i sina samhällen och öka sin medvetenhet i stor skala” enligt Twitter.

Hur fungerar det sponsrade klistermärkesystemet? Varumärken kan designa 4 eller 8 sponsrade klistermärken. Pepsi är den exklusiva lanseringspartnern, den kommer att dela nästan 50 anpassade klistermärken i ett dussin länder så att fans kan delta i den internationella PepsiMoji-kampanjen. Partnerskapet inkluderar också en kampanj som lär användarna hur man använder klistermärken, Pepsi Emoji och den sponsrade trenden. Denna kampanj är det största partnerskapet mellan Twitter och Pepsi.

Varumärken som är intresserade av att erbjuda sponsrade klistermärken uppmanas att kontakta Twitter för att vara en del av programmet. Som en påminnelse kan användare klicka på klistermärkena på ett foto för att se andra med samma klistermärke.