contadores Skip to content

Google Cloud och G Suite: Google omorganiserar etiketten för sina produkter för att locka proffsen

Google Cloud och G Suite: Google omorganiserar etiketten för sina produkter för att locka proffsen

Rykten ryckte inte fel; Google har framgångsrikt omorganiserat etiketten för sina produkter: professionella lösningar står därför nu under bannern Google moln medan Google Apps for Work bara bli där G Suite (vilket blir lättare att komma ihåg).

Google Cloud-erbjudandet inkluderar därför från och med nu en rad olika produkter eller programvara, förutsatt att den senare kräver en anslutning till molnet. De Google Cloud Platform, den G Suite, API: erna för maskininlärning eller kartografi och till och med tabletter, Chromebook och företagets smartphones blir också Google Cloud-produkter. Förresten, Google tillkännager också nya funktioner för sin G Suite: Kör och Dagordning är mer “intelligenta”, främst när det gäller sökfunktioner, mycket mer kompletta och exakta.

Denna omorganisation verkar vara utgångspunkten för en större strategi för att attackera promarknaden, ett område där Google fortfarande ligger efter. Microsoft eller att Äpple (elektronik ios är mycket vanligare än enheter Android i företagsvärlden). Google döljer inte sina ambitioner och hävdar att de vill nå alla kategorier av företag, ” från egenföretagare till världens största företag via nystartade företag“. För att stödja demonstrationen tillhandahåller Google en lista över några av sina partners: Airbus, Home Depot, Snap Inc (SnapChat), Evernote, Niantic Labs (Pokemon Go), Telus, Accenture eller till och med Pivotal.

Konkurrens förhindras.