contadores Skip to content

Mobila innovationer som kommer att förändra dina vanor

Mobil är verkligen plattformen för tillfället och med ett ständigt ökande antal användare är det inte förvånande att se många innovationer som kommer att förändra dina vanor. Här är tre som du bör anta snart, om du inte redan har gjort det!

mobil-innovation

En unik mobil shoppingupplevelse

Onlinehandlare har förstått att m-handel och dess enorma potential för användarupplevelse är en försäljningskanal som inte bör förbises. Som ett resultat ser vi ankomsten av många kommersiella applikationer som innoverar och kommer att erbjuda nya shoppingupplevelser eller återuppfinna några av våra vanor. Vi noterar till exempel applikationen Zalando som förenklar livet för varumärkets mest mobila kunder. Förutom att du kan göra dina köp snabbt med en synkronisering på flera enheter, är applikationen utformad för att vara intuitiv och rolig genom funktionen “sök efter foton”. Denna innovation gör att du kan fotografera ett klädesplagg som du märker, till exempel på någon, och hitta ett liknande föremål på Zalando. Visuell sökning är också ett hett ämne i synnerhet på Google, vilket visas i den här artikeln.

Ändra våra betalningsvanor

Mobilbetalning är också alltmer närvarande och börjar få en framträdande plats i många människors vanor. Vi fortsätter att se innovativa applikationer som kommer ut på marknaden som alltid är snabbare och mer praktiska. Oavsett om det är den klassiska betalningsapplikationen från Orange, Apple eller Visa som hanterar betalningsinfrastrukturen runt de olympiska spelen i Rio, är det gemensamma målet verkligen att få dig att glömma ditt kort. betalning som verkar bli gammal. Ett annat lika innovativt tillvägagångssätt förenklar betalningar mellan vänner eller mellan individer, till exempel Lydia-applikationen som gör att du snabbt och enkelt kan ersätta dina nära och kära från din mobil. Vi glömmer byteens byten och återbetalningarna som drar!

Augmented reality

Vi har hört mycket om det sedan lanseringen av Pokémon Go, som slår alla rekord och till och med skulle inspirera Ubisoft att lansera i denna sektor. Augmented reality verkar redan ha hittat sin publik och tilltalar till och med proffs. Om det är genom spel som det är i rampljuset just nu, hittar vi det också på L’Oréal, som har utformat en applikation så att du kan testa deras produkter virtuellt. Effekten är enorm för marknadsföringsområdet som redan ser det som ett nytt verktyg för att nå ett betydande antal människor och erbjuda dem en revolutionerande försäljningsupplevelse online. Det är därför troligt att du praktiskt taget kommer att kunna prova kläder från ditt vardagsrum innan du köper dem, i framtiden som nu är mycket nära.