contadores Skip to content

Pepper-roboten marknadsförs i Taiwan (och för första gången utanför Japan)

Pepper-roboten var inbjuden till det brittiska parlamentet

Peppar äntligen passerar den japanska gränsen; om Android redan kunde hyras av några företag i Frankrike, USA och på andra håll, fanns det för tillfället bara Japan var roboten kommer ifrån SoftBank Robotics faktiskt kan köpas av privatpersoner eller privata företag.

Pepper anländer därför till Taiwan, men marknadsföringen av Android gäller för närvarande bara den professionella sektorn. Denna extrema segmentering av Pepper-försäljningen börjar också väcka rädsla för att SoftBanks strategi inte i slutändan är väldigt annorlunda än den förAldebaran (de börja Pepper-källa), är roboten fortfarande inte tillgänglig för allmänheten utanför Japan (och även i Japan är det framför allt de företag som berörs).

softbank-pepper_thumbnail

Pepper börjar invadera yrkesvärlden; Masayoshi Son, VD för SoftBank hade dock insisterat mycket på en marknadsföringsstrategi gentemot allmänheten …

Dock , det finansiella avtalet mellan SoftBank, Alibaba och Foxconn, som involverade investeringsbelopp på 236 miljoner dollar, skulle framför allt tjäna till internationalisering av Pepper och för att underlätta massproduktion. Vi måste erkänna att vi är väldigt långt ifrån detta mål idag och att vi nu kan frukta att paprikan kommer att fastna i en ekonomisk modell. ” för proffsen”, Med hög lönsamhet men mycket långt ifrån någon verklig demokratisering av personlig robotik. Lät Masayoshi Son fångas av verklighetens princip?