realme-knoppar-luft

Realme Buds Air Review: Design, funktioner och pris

Vid första anblicken är det uppenbart att design av Realme Buds Air liknar verkligen AirPods. Finns i tre färger (vitt, svart och gult), vi hittar en produkt med ett välkänt format. Och det är inte riktigt dåligt. Mer än någonting eftersom begreppet Apple-hörlurar har varit anledningen till att de svepte. Och att Redmi har följt i hans fotspår gör att vi kan njuta av denna fördel till ett mycket mer begränsat pris.

realme-knoppar-luft

Realme Buds Air, en höjddesign för mycket billiga hörlurar

Vi ser detaljer, som att locket har en magnetisk förslutning för att förhindra att den öppnas av misstag. Vi ser till och med samma system för att ta bort dem. Och se, att de vid beröring ger en känsla som liknar AirPods, som säger mycket om det asiatiska företagets goda arbete. Till detta måste vi lägga till dess lätta vikt, bara 4,16 gram, vilket gör dem riktigt bekväma att använda. Vi kan inte glömma sin låda, som väger mindre än 50 gram och har trådlös laddning, en annan punkt till sin fördel.

Funda de carga de los Auriculares Realme Buds Air

En annan detalj som vi gillade är den optiska sensorn som integrerar dessa Bluetooth-hörlurar från Realme. Tack vare det här verktyget kan Buds Air upptäcka när vi sätter på eller tar av för att spela eller pausa musiken. Glasyren på kakan sätts av din externa mikrofon, med ett brusreduceringssystem för att tillåta samtal utan ett externt ljud som överdrivet undergräver upplevelsen. Det är inte det mest kraftfulla systemet på marknaden, men med tanke på det uppmätta priset är det en detalj att ta hänsyn till.

Realme Hörlurar Micro Buds 201 Gul

Realme Hörlurar Micro Buds 201 Svart

Ok, Realme Buds Air är väldigt vackra och funktionella, men hur låter de? För att säga att de till att börja med har en R1-processor, som kommer att ha ansvaret för att hantera musiken, förutom en 12 mm förare (standardstorlek för denna typ av enhet). Resultatet? Det erbjuder ett ljudlandskap som är mycket högre än förväntat.

Auriculares Realme Buds Air de lado

Ett fantastiskt ljud till ett så lågt pris

Med tanke på dess låga pris förväntade vi oss inte en produkt med så anmärkningsvärd ljudkvalitet. Och i det här fallet uppfyller Realme Buds Air en anteckning som erbjuder en riktigt bra ljudkvalitet, förutom en mycket hög volym. Generellt kan vi säga att ljudet är väldigt balanserat, vilket har förvånat oss för gott. Ja, det är skillnad med hörlurar med huvudband, men trots det låga priset kan det konkurrera från dig till dig med mycket dyrare lösningar, till exempel AirPods 2, utan att märka en märkbar kvalitetsförlust.

Auriculares Realme Buds Air

Å andra sidan, säg att de har Bluetooth 5.0 att erbjuda utmärkt anslutning , för att inte tala om deras gester. Ja, genom att trycka på kan du aktivera olika funktioner. Om du trycker på tre gånger kommer du att pausa eller spela låten medan du trycker två gånger för att aktivera spelläget. Ditt främsta incitament? Latency elimineras, så att du kan få ut det mesta av dina favoritspel.

Modo gaming de los Auriculares Realme Buds Air

Avslutar detta analys av Realme Buds Air låt oss prata om deras autonomi. För att säga det har vi kunnat verifiera att de uthärdar utan problem 3 timmars autonomi och anländer till 15 eller 17 timmar med laddningsfodralet. En genomsnittlig siffra i denna typ av hörlurar är mer än tillräckligt. Är det värt att köpa dessa riktiga trådlösa hörlurar? Utan tvekan.