contadores Skip to content

SFR presenterar Ma Box, dess applikation för att upptäcka boxproblem

Bouygues Telecom SFR

SFR presenterade idag sin Ma Box-applikation, som har funnits ett tag. Enligt operatören är detta ett “Självhanterings- och självdiagnoslösning för att ta kontroll över din Box, i realtid och från din smartphone”. Det presenteras som lätt att använda och snabbt.

SFR My Box-ansökan

Konkret uppmanar SFR sina kunder som har problem med sin låda att gå igenom denna applikation för att en diagnos ska kunna fastställas. Beroende på resultatet kan reparationer göras utan att du behöver ringa kundtjänst. Andra operatörer, som Orange, erbjuder redan denna tjänst och har gjort det ett tag nu.

Här är de olika elementen markerade:

  • Boxparametrar: konsultera tjänsternas status och parametrarna i din box (hastighet, Wifi);
  • Självdiagnos: testa din linje, informeras i händelse av en nätverksincident, om uppskattat datum och tid för upplösning, dra nytta av en upplösningsservice (optimering av linjeparametrar, anslutningar, konfiguration);
  • Uppföljning av aktivering: hitta de viktigaste stegen i dess aktivering, datumet för dess utnämning med tekniker och följ leveransen av dess utrustning;
  • Uppföljning av kundservice: hitta status för deras fil, ändra datum och tid för deras telefonbokning med en rådgivare, övervaka leveransen av deras utrustning och hitta datumet för deras möte.

SFR My Box finns gratis i App Store för iOS och Google Play Store för Android.

SFR tar tillfället i akt att komma ihåg sin närvaro på Facebook Messenger. ”SFR var den första operatören som använde Facebook Messenger för sina kundrelationer. Med detta nya sätt att interagera kan SFR-kunder interagera direkt med expertrådgivare via privat meddelande ” förklarar operatören i ett pressmeddelande.