tinder-spotify

Spotify och Tinder samarbetar för att presenteras i dejtingtjänstprofiler

Spotify och Tinder har skapat ett partnerskap så att den första avgör i den andra. På Tinder försöker användare träffa människor baserat på vissa saker i början, inklusive närhet till personen och deras foton. Spotify tror att musiksmak också har en roll att spela, därav dess ankomst.

tinder-spotify

Det är uppenbart att den nya funktionen låter användaren lägga upp sin “kultsång” på sin Tinder-profil, lyssna på och dela spår från Spotify-artister efter eget val och se vem som delar deras musiksmak. Om personen har samma musiksmak har det redan en bra start, eller hur?

För den här funktionen har Tinder och Spotify bildat ett partnerskap som har kostat. Men ingen av dem gick in i detaljer om det. När det gäller tillgänglighet meddelar Spotify att funktionen erbjuds i de 59 regionerna där den gör sin musikstreamingtjänst tillgänglig hittills.

För information skapades Tinder 2012. Enligt skaparna görs 26 miljoner matcher varje dag. En matchning betyder att två personer har svept över skärmen. Ett svep till höger betyder att användaren är intresserad av den visade personen, en svep åt vänster betyder det motsatta.