Star Wars Battlefront II Assaut Galactique 600x338

Star Wars Battlefront 2 Open Beta: Our Impressions

Medan slutet av året och de stora utgåvorna inte borde vara för sent, EA erbjuder det traditionella beta öppen fram till måndag för dess Battlefront 2, tänkt att lugna arga fans, besvikna över den ihåliga och dyra omstart som var Stridsfront. Som hängivna tjänare är vi för dig, vi har spelat det och är redo att ge några intryck.

Star Wars Battlefront II Galactic Assault 600x338

Betan erbjuder tre spellägen som ska illustrera hur spelets multiplayer kommer att se ut när det släpps. Den första, Galactic Assault, presenterar en strid med 40 spelare på marken som måste kämpa för att gå vidare (eller stoppa) genom att uppnå olika mål som gör det möjligt att gå vidare på kartan. I det här fallet är det Theed strid mellan kloner och droider att vi spelar i beta. Och om det inte finns någon stor överraskning med tanke på att det var det som användes för att presentera spelet under de olika evenemangen (särskilt på E3), kunde vi få en bättre uppfattning om spelet. Och en sak verkar tydlig: spelet går definitivt mot en lagupplevelse. Klasssystemet möjliggör anpassning till situationen i realtid, vilket verkligen uppmuntrar taktiska truppkompositioner. Dessutom, med bortfallet av bonusar på kartan och ankomsten av ett poängsystem som gör att hjältar, fordon eller specialtrupper kan spelas, väntar ingen utan att göra någonting för bonuspoängen för de nämnda bonusarna, eftersom du måste tjäna dina poäng. De tjänas genom att döda och spela målet, men också genom att erbjuda olika buffs till sina allierade, eller bara spela nära dem och utföra olika bedrifter tillsammans. Allt detta gör striderna mycket mer dynamiska, mycket mindre röriga än i det första spelet, och spelläget bör tillåta, om varje karta faktiskt har sina egna mål, varierade, taktiska och laginriktade spel.

Det andra tillgängliga läget är Starfighter Assault on Fondor. Vi spelar en rymdstrid mellan rebellerna och imperiet, som till varje pris försöker skydda din Star Destroyer. Även här är vi inbjudna att tänka på lagets sammansättning, eftersom vi måste gå framåt genom att uppnå mål – i detta fall förstöra olika delar av Star Destroyer för att äntligen få tillgång till dess sköldgenerator. Pilotering och skjutning har omarbetats och verkar tydligt mer flytande, och miljöerna möjliggör spända och kantiga jakter som möjligt, ibland i hjärtat av även de största kejserliga fartygen. Atmosfären har också förbättrats, eftersom det finns stora fartyg och korvetter som styrs av AI, som du måste se upp för och som kan förstöras för att eliminera ytterligare ett hot.

Slutligen tar Strike-läget oss till Maz Kanata Castle för en mindre skala skärmyssling. Vi lovas för detta spelläge delar med olika mål, och det var ett läge fånga flaggan : Den första ordningen måste ta en Jedi-artefakt och extrahera den. Det är nervöst, och här igen kommer varje klass att ha sin specifika nytta, som att täcka bäraren med kraftfulla prickskyttar, säkra en frontlinje med grundläggande tunga och troopers, eller till och med flyga iväg för att hämta ett förlorat mål med strålarna. förpackningar.

Om du inte hade förstått det genom att läsa så här långt, ger vi dig det i tusen: entusiasm och optimism krävs. Titeln måste dock bevisa sig vad gäller innehållet som erbjuds, och trots det lootboxar som inte ger någon mening. Spelet har i alla fall omarbetats och erbjuder en mycket bättre upplevelse än den första Battlefront. Beviljas, det var inte så svårt.