Le boss de VMware face à l

VMware-chef inför den oförutsägbara pandemin

VMware-chef inför den oförutsägbara pandemin

VMwares VMworld 2020-evenemang tvingades, precis som många andra årliga tekniska evenemang, gå online i år. Men med en rad meddelanden som gjordes under evenemanget med fokus på framtidens arbete (med breda konsekvenser för distansarbete) och hur man lyckas med detta nya paradigm, var det nästan som om VMware var redo för en snabb förändring i sina kunders verksamhet.

“Mitt jobb varje dag är att placera VMware så att vi är bättre positionerade, vet vart teknologierna går och det var tydligt i år att det var oförutsägbart”, säger Pat Gelsinger, VD för VMware. Den senare berättade för ZDNet att hans företag “föll tillbaka” till fjärrarbete på en helg och “inte har sett tillbaka.” De lärdomar företaget fick internt erbjöds sedan kunderna.

Alla VMworld 2020-meddelanden

”Vi har sagt till alla våra kunder och partners,” du måste göra dessa dramatiska förändringar snarast, du måste gå snabbt ”, men vi var också tvungna att kombinera dessa ord med empati, säger han. ”Vi lever i en ganska osäker period, vi måste engagera oss, stödja, hitta sätt att ge värde till våra kunder. “

“Vi gick från noll distansarbete till tiotusentals distansarbetare på tre veckor”

VD granskade en lista över tillkännagivanden som gjordes under VMworld för att hjälpa kunderna att övergå till fjärrarbete, men medan många av dem hade varit i den digitala transformationen i några år, det faktum att hundratals människor som arbetade hemifrån var en chock. ”Vi planerade projektet på en vecka, vi valde våra leverantörer i vecka 2 och genomförde det i vecka 3 och vi gick från noll att arbeta hemifrån till tiotusentals människor som arbetar hemifrån på en. tre veckors projekt, påminner Pat Gelsinger.

”Det är sådana saker vi är stolta över. Nästan alla säger att effektivitet är bättre nu när vi har en arbetskraft som arbetar hemifrån i denna miljö, inte värre. “

Även om han skulle ha föredragit atmosfären på en fysisk konferens, är Pat Gelsinger mycket glad över att det virtuella tillåter fler kunder att få tillgång till företagets resurser. ”Massor av empati, hårt arbetande människor, Zoom efter zoom och många utmaningar, men att kunna göra den största förändringen i hur verksamheten fungerar – det är ganska fantastiskt”, säger han. om hans team, som möjliggjorde den digitala och virtuella VMworld. ”Vi fattade beslutet att organisera ett virtuellt evenemang för ungefär fyra månader sedan … [alors que tout le monde pensait] att kanske saker skulle förbättras, att det så småningom skulle vara möjligt att göra det fysiskt, och i slutändan, nej, vi var tvungna att bli virtuella. “

”Vi har skapat många IT-system, mer än 150 000 personer har registrerat sig för evenemanget … inte bara i USA utan också i Asien. Jag hade fler klienter som deltog eftersom jag inte behövde flyga in dem. Till exempel, för vissa av våra kunder i den offentliga sektorn finns det strikta gränser för antalet personer som kan skickas till en fysisk händelse, så en virtuell händelse som är gratis, vem som helst kan komma, påpekar han. ”En mycket större publik från platser, geografiska regioner som vi inte kunde nå tidigare. “

Alla VMworld 2020-meddelanden

Källa: ZDNet.com